utorok 5. apríla 2011

kiwi zákusok... yummy

Konečne som si mohla dopriať trochu oddychu a zvýšil sa mi čas aj na túto lahôdku. Ak by sa vám náhodou pri pohľade na fotku začali zbierať slinky, tu je pre vás jednoduchý recept...


INGREDIENCIE
cesto:
250g polohrubej múky, 250g práškového cukru, 6 vajec, 2 lyžice oleja, 1/2 prášku do pečiva, mlieko 
krém:
2 kyslé smotany, 3 lyžice práškového cukru, smotana na šľahanie, 1 vanilkový cukor


4 kiwi
poleva:
0,5l vody, 1 práškový kiwi džús, 1 zlatý klas, 50g cukru



V nádobe rozbijeme 6 vajec, začneme mixovať a postupne pridávame olej, múku, práškový cukor plus prášok do pečiva. Ak sa nám zdá cesto príliš husté, pridáme kúsok mlieka. Ja som mlieko nepridávala, bolo to akurát.




Cesto vylejeme na pripravený plech. Ja som si to zjednodušila papierom na pečenie.
Poriadne rozotrieme, aby bola všade rovnaká vrstva. Ak je plech pripravený, vložíme ho do vyhriatej rúry a pečieme na 170tich stupňoch okolo 20 minút. Počkáme kým sa cesto opečie do zlatista. 


Cesto necháme vychladnúť a medzitým pokračujeme polevou.


Obe kyslé smotany vylejeme do nádoby. Pridáme práškový cukor a následne aj vanilkový. Vedľa v nádobe si vyšľaháme šľahačkovú smotanu. Ak je hotová obsahy oboch nádob zmiešame dokopy. 


Polevu natrieme na upečené cesto a narezané kiwi poukladáme rovnomerne navrch.



0,4l vody nalejeme do hrnca a pridáme sušený kiwi sirup. Do zvyšku vody nasypeme zlatý klas a kúsok cukru. Ostatný cukor primiešame do hrnca a tak isto aj zlatý klas so zvyšnou vodou. Pri stálom miešaní, čakáme kým poleva nezačne vrieť. Necháme ju kúsok vychladnúť a polejeme ňou koláč. A aj keď je to ťažké, koláč odložíme na dve hodiny do chladničky aby poleva zhustla. 


PS: Ak niekto vydrží tie dve hodiny, bez toho aby ochutnal, obdivujem ho! (:


Dobrú chuť 

2 komentáre: